Friday, September 17, 2010

BARAKAh

duduk termangu...

aku terfikir... ilmuku, ongkosku, masaku... tenagaku.... ade berkat x??

aku penah dengar.. keberkatan tu kita jumpa bilamana dengan input yg sedikit berdasarkan sistem Sunnatullah menghasilkan output yang optimum productionnya... macam bila process tu dapat hasilkan banyak product dengan betul aplikasi equilibriumnya... (ok Atikah, sila stop mengarut skang)...

dulu join itu ini mase Menengah Rendah.. study malam exam... result agak gempak di situ..

pegi Menengah atas.... SPM la tujuan tyme tu kan... masuk club itu ini... jalan sakan situ sini (oh lupa mau cakap,saya sangat la suka travel ^-^).... mantap la jugak... xheran kalo ade exam ke apa.. aku layan je pegi conference ke, camping ke, quiz ke... (mau berjalan punya pasal kan)

masuk KMB.. di sini aku kenal erti susah sket nak blajo... blaja rase konsisten.. isi buku tu diulang berkali-kali.. namun aku musykil... nape x semantap zaman sekolah dulu... lihat kawan2 yg xberapa excel kat sekolah menengah datang KMB bersinar gemilang pencapaiannya...

fly la OZ... dok UQ la kan.. xyah cakap r... 1st year tahan lagi..rase senang je blajo.. masuk second year ya Allah awat aku rase susah ni... aku study kot before exam... aku bace banyak kot nak buat assignment.. awat aku rase so-so dr pencapaian sekolah dulu??

jawapan common: standard ar, name masuk uni... tapi aku jumpe insan2 yang excel... tengok die bace article ni, notes tu.. buat exercises..mantap RESULTNYE!!! aku jeles.. fine, kan taw usaha tu yang penting.. result tu belakang kire.. hohohoho, stil la kan... aku jus terfikir..............

BERKAT ke usaha dan ilmu ku?? aku study, tapi bile jawab ade je yg careless.. ade je yg blank...ade je yg resah.. aku rindukan ketenangan, smoothness di dalam menjawab soalan exam dan tika mana jugak ketika membuat esemen2 itu... aku rasakan aku tertido je dalam kelass.. aku rasakan aku keluar dr lecture theatre dgn 10% dr yg lecture kasi....

reflek2... yup, ade bende yg menghalang ilmu ni menembusi hatiku.. " Cahaya tidak akan menembusi hati yg penuh kegelapan"... ya Allah... masalah hati... dulu aku xpenah consider pasal isu hati ni... hepi je enjoy hidupku... skang dgn ilmu agama yg ku terima dr orang dan pembacaan.. nape aku rase begitu sukar untuk dijaga hati ini?? Inikah yanga menghalang barakah ilmuku? usahaku? tenagaku? wangku? bagaimana cara ku sematkan keikhlasan tu hanya untuk DIa???

ARGH!!!! (eksyen je ni, nak tambah sound effect... dun wori, diriku masih waras lagi, ngeh3)........

ok la..aku xkisah la result tu... aku mahukan ketenangan tu...aku mahu rasa dipermudahkan dalam finishkan urusan tu.. aku rindukan memori dr sekolah menengah dahulu...

yoyo...hati.... meh kite pi mandi nak?? takut pedih dengan sabun ea?? xpe, kita lalukan air je.. nak buang keladak2 hitam tu... meh hati.. mai p cleankan sket... nanti susah taw nak hilang... jadi permanent daki nanti... moh2 kita....

No comments: