Tuesday, September 21, 2010

jejak jejak........

balik dari daurah sabtu lalu.... sangat terkesan...

sesungguhnya pada waktu itu ibaratnya akulah y mengambil manfaat pengisian... sharing dari kak balqis menjagakan ku... aku xlelap... kerana content nye benar untuk kawan2 dan diriku juga...

as-syabab yang ku dapat kali ini berganda kelekatannya pada hati daripada yg aku dapat di malaysia suatu tika dahulu.... Syukur Ya Allah...

dan impak terbesar adalah selepas aku melihat video jejak-jejak mimpi.. bley cari kat yputube..hohoho..

aku xtaw.. dari dulu lagi...aku lebih mudah terkesan dengan video berbanding speech orang...mungkin dengan video aku bisa lebih fokus tanpa menjudge siapakah penyampainya... titik yang mengejutkan ku pertama kali apabila aku menonton video "shift your paradigm"... ku rasakan fakta2 dari video itu telah biasa ku terima.. apa boleh buat..aku memang suka sejarah..bukanlah disebabkan tujuan untuk belajar sebab dan akibat tapi kisah2 sejarah ini membuatkan ku terkagum dan berfikir suasana hidup zaman sebelumku...

tapi itulah...bertempat di KMB... bersaksikan meja dan kerusi lecture theater... hati ku tersentak,, mindaku terpukul..mataku terbuka...air mata ini menitis.. saat itulah aku mula berfikir akan nasib umat...

kemudian mendekati Final IB, aku tonton pula episod "The Arrivals of Antichrist"... isinya agak berat.. episode demi episode aku teruskan dan tiba pada episod ke-40 barulah dapat ku kaitkan fakta2 yang dipapar dgn x berhenti pada episod2 lalu... dan ketika itulah aku sedar akan Zionis... dengan pendedahan taktik2 mereka.. aku benar2 geram dengan Zionis.. pada ketika itulah aku benar2 berkeputusan untuk memboikot barang2 Yahudi yang menyumbang kepada peluru2 yang membunuh saudaraku di Palestin...

dan hujung minggu itu..melihat video jejak2 mimpi... mengetuk kembali mindaku untuk terus bermimpi.. tidak salah bermimpi.... kerana tanpa mimpi kamu tidak melakar harapan yang mahu kamu capai kemudian... sungguh..aku pernah menulis mimpi2 ku dan tahun demi tahun mimpi yang ku tulis itu tinggal jadi coretan kerana telah ku gapai mimpi2 itu...

dan saat ini... aku mahu bermimpi kembali.. untuk melakar jejakku.....

No comments: